اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

مراکز الطفوله در دبی ۱۶ برنامه آموزشی را به ۹ زبان مختلف تدریس می‌کنند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، هیئت دانش و توسعه بشری در دبی اعلام کرد که کودکان مراکز الطفوله در این امارت ۱۶ برنامه آموزشی را به ۹ زبان می‌آموزند: عربی، انگلیسی، فرانسوی، چینی، روسی، اسپانیایی، سوئدی، هندی و اردو.

این هیئت در گزارشی درباره مراکز الطفوله زودهنگام در امارت، که به تازگی در وب‌سایت خود منتشر کرده، توضیح داد که رشد در بخش مراکز الطفوله زودهنگام در دبی ادامه دارد و نرخ ثبت‌نام کودکان در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

برنامه‌های آموزشی که در این مراکز تدریس می‌شود شامل برنامه مرحله ابتدایی برای سال‌های اولیه کودکی (EYFS) است که در ۲۱۵ مرکز اجرا می‌شود و مورد استقبال والدین قرار گرفته است. پس از آن، برنامه مونتسوری در ۲۰ مرکز، و برنامه آمریکایی (ایالت واشنگتن) در شش مرکز اجرا می‌شود.

همچنین، شش مرکز برنامه مابل بیر، پنج مرکز برنامه خلاق، چهار مرکز برنامه انتاریو، چهار مرکز برنامه فرانسوی، چهار مرکز برنامه نروژی، و سه مرکز برنامه بین‌المللی برای مرحله پیش‌دبستانی (IPC) را اجرا می‌کنند.

برنامه‌های فنلاندی، فیلیپینی، سوئدی، والدورف، روسی، آمریکایی (ایالت کلرادو)، و آمریکایی (ایالت کنتیکت) نیز در یک مرکز هر کدام اجرا می‌شوند.

بیشتر مراکز در مناطق جميرا، شهر هند، رأس الخور، شهر محمد بن راشد، وادی الصفا، زعبیل، دیره، مشرف و بر دبی واقع شده‌اند.

در مورد کادر آموزشی، گزارش به نام «مراکز الطفوله زودهنگام در دبی… به سوی آینده‌ای روشن» نشان می‌دهد که تعداد معلمان در این مراکز در سال (۲۰۲۳-۲۰۲۴) به ۱۷۱۹ معلم و ۲۵۶۵ کمک معلم رسیده است.

این هیئت تأکید کرد که مراکز الطفوله زودهنگام آموزش و مراقبت از کودکان در این مرحله سنی مهم را فراهم می‌کنند و این مرحله اساس شخصیت کودک و توسعه مهارت‌ها و رشد اجتماعی و عاطفی او را شکل می‌دهد.

رشد مداوم تعداد مراکز الطفوله زودهنگام در دبی و افزایش تعداد کودکان ثبت‌نام شده برای دومین سال متوالی، نشانه‌ای واضح از فرصت‌های آینده در این بخش مهم است و همچنین نشان‌دهنده افزایش آگاهی والدین از اهمیت ثبت‌نام کودکان در این مرحله برای دریافت خدمات آموزش و مراقبت در سنین پایین است.

مراکز در دبی برای دومین سال متوالی رشد سالانه در تعداد کودکان ثبت‌نام شده را با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته تجربه کردند. در سال تحصیلی جاری، ۲۵ مرکز جدید برای الطفوله زودهنگام افتتاح شده است و به این ترتیب، تعداد کل مراکز به حدود ۲۷۴ مرکز رسیده که بیش از ۲۷ هزار کودک را پذیرش می‌کنند، از جمله بیش از ۲۵۰۰ کودک اماراتی.

گزارش هیئت نشان می‌دهد که حدود ۲۴۳ مرکز الطفوله زودهنگام در دبی در طول سال به روی کودکان باز است و به تنوعی که مراکز الطفوله زودهنگام در امارت از نظر تنوع دانش‌آموزان و برنامه‌های آموزشی دارند، اشاره می‌کند. ۱۳۴ مرکز کودکان از ۲۰ ملیت یا بیشتر را شامل می‌شود که جذابیت بخش الطفوله زودهنگام برای ارائه‌دهندگان خدمات آموزشی و والدین را نشان می‌دهد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا